Volvo V 60 PHEV

Introductie

Altijd een leuk contact met Carmen en Roger van Volvo Nederland. Zij zijn de PR mensen en daar heb ik dus mee te doen. Toen ik de Volvo V60 ging vastleggen voor een praktijktest, vroeg ik aan Carmen om een V60 met specifiek kenteken. Enigszins verwonderd vroeg zij waarom die Volvo? Ik vertelde dat er op die auto van die leuke blauwe lampjes zitten en een aparte toeter. Bij Carmen ging er meteen een lampje branden. “Oh, je bedoelt de auto waar Floris Wolfs inrijdt? Van flikken Maastricht!” zegt zij lachend. Dat ging helaas niet door. Grapje, natuurlijk, maar ik vond het wel leuk. En als je om een eigen idee kan lachen is het goed toch? 😊

Binnenruimte

Wat meteen opvalt is de middenconsole en dan met name naast het scherm. Heel apart daar de grote luchtdingen zitten. Met leuke handles voor de bediening. Ertussenin zit het scherm, goed opgemerkt van mij 😊 Onder in het scherm zitten diverse knopen om van alles te regelen. Dan verder naar beneden nog enige knopen, voor o.a. de radio en noodlichten. Nee, niet de blauwe lampjes😊 Dan de versnellingspook, deze is handgemaakt van echt Zweeds kristal en is exclusief door Orrefors voor Volvo gemaakt. Deze pook is echt subliem. Erachter de start/stop knop. Deze met je draaien om de motor te starten. Apart!  Iets verder de parkeerrem en de autohold knop. Rolt de auto niet naar voren als je het rempedaal goed intrapt. Op het stuur zitten de belangrijke knoppen en voor het stuur het dashboard. Mooi vormgegeven en past precies in deze Zweed. De stoelen zitten buitengewoon goed, het zitgedeelte is in lengte verstelbaar. Prima zijdelingse steun. De ruimte voorin is meer dan voldoende en ook achterin is er plek zat. De kofferbak is groot! De windparaplu kan rechtuit liggen. Nog even terug naar voorin, de flesjes staan op de goede plek. Opbergruimte is veel te weinig.

Rijden

Zelf hebben wij liever een wat hogere instap, maar bij deze Volvo valt het mee. Ik heb het altijd bij Volvo, je gaat anders rijden. Je voelt gewoon dat je een wagen om je heen hebt. Vroeger met een 244 gereden en de meeste werden een beetje bang, ik dacht dat ik een tank reed. Maar, zo voelen deze auto’s aan. Wij hebben weer genoten van deze PHEV Volvo.

Conclusie

Bij terugkomst wilde Carmen en Roger weten wat ik vind. Ik vertelde over de zeer kleine opberg vak in het midden. Volgens Roger had ik iets over het hoofd gezien en liep naar een V60 die in de showroom stond. Hij op de bestuurdersstoel en ik er een keer naast. Ondanks alle verhoede pogingen, moest hij toe geven dat het inderdaad heeeeel klein is. “Ik hoop dat je daar niet te veel over ga schrijven! En hoe is de Volvo verder geweest?” vroeg zowel Carmen als Roger. Een geweldige auto en dankzij het opladen aan een oplaadpaal kwamen wij uit op een verbruik van 3,4 liter per 100 kilometer. Werden Carmen en Roger toch weer erg aangenaam verrast. Carmen vroeg nog even of wij wel gereden hebben; ja ruim 800 km! vertelde ik haar. Er werd gevraagd welke Volvo ik al gereden heb en dan blijkt dat er genoeg ritjes naar Beesd zullen gaan komen. Maar eerlijk is eerlijk, het zou ook weer fijn zijn om deze geweldige PR mensen, Carmen en Roger, weer te zien. Dank voor alles! Hij is te koop vanaf € 51.295,– Onze uitvoering is ervan € 70.935, –

Populaire artikelen

Mazda3 e-Skyactiv X 186 pk Exclusive Line
Autotest Mazda3 e-Skyactiv X 186 pk Exclusive Line: Stijl en efficiëntie in..
Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid
Autotest: Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid in de praktijk   Als wij..
BYD Dolphin
Autotest BYD Dolphin: Een betaalbare elektrische stadsauto in de praktijk De BYD..