Introductie
In plaats van onze jaarlijkse trip naar Zuid-Frankrijk, nu een roadtripje door Nederland. Eerst naar Ootmarsum, dan via Meppen, Papenburg (wat een hele leuke stad is dit. Gaan we zeker nog een keer terug) door naar Zuidbroek. Vandaar via ons geliefde Fryslân naar West-Friesland. Een leuk hotelletje met een gezellig eetcafé/restaurant. Heerlijk eten voor een schappelijke prijs. Dan als laatste door naar Blankenberge, België. Dus dan krijg je een goed idee hoe de Toyota Corolla Cross Hybride zich gedraagt.
Binnenruimte
Een heel groot scherm in het midden springt er meteen uit. Daaronder een rooster voor lucht en dan de climate control. Heel simpel en zeer doeltreffend. Verder naar beneden eenvoudige knoppen voor stoelverwarming, een lagen hoge stand is in te delen. Ook de knop voor stuurverwarming. Heerlijk in deze koude dagen. Mijn lieverd neemt regelmatig het stuur over. Letterlijk, om haar handen even bij te warmen Eronder een vak voor je telefoon, met een QI-lader, maar daar heb ik altijd ruzie mee. Meestal werkt deze niet. Wouter, de pr-manager van Toyota weet het inmiddels en als ik het aangeef kijkt hij mij aan van, daar is Paul weer. Kunnen we samen lekker lachen. Als je telefoon met een draad oplaadt, ja, ja, dat kan ik wel, maakt de navigatie ook contact met de telefoon en kan je je eigen navigatie instellen. Dan de pook en erachter plek voor twee flesjes water. De armsteun vind ik te veel naar achteren staan en bied weinig steun. Dat geef ik aan en Wouter zegt dat de fabriek ervoor gaat zorgen dat de steun naar voren te schuiven is. De stoelen zitten prima en er is genoeg ruimte voorin. Achterin merk je dat je toch in iets kleinere auto zit. De kofferbak is heel groot. Al onze spullen passen er goed in. De opbergruimte voorin is gewoon goed, wij hebben altijd veel bij ons.
Rijden
Hij rijdt uitstekend, maar maakt wel veel geluid. Ook hier was Wouter mij voor. Toen ik het vertelde gaf hij aan dat ook dit door was gegeven aan de fabrikant en dat er extra middelen aangebracht gaan worden. Wij hebben best wat kilometers gemaakt, dat zijn jullie wel gewend van ons. Door het hybride systeem kwamen wij uit op 4,5 liter op 100 kilometer. Zonder de hybride uitvoering kwamen wij uit op 5,2 liter op de 100!
Conclusie
Normaal heb ik geen moeite om weer in onze eigen auto te gaan. Maar na deze Toyota Corolla Cross had ik gewenningsproblemen. Het model is stoer, hoog en uiteindelijk is het een Corolla. Maar een hele fijne auto om mee te rijden, zeker als de paar mindere punten opgelost zijn. Dat gaat zeker lukken. Hij is te koop vanaf € 36.251, – Onze uitvoering is ervan € 38.662, –