Suzuki Ignis 1.2 Style Hybride 

Soms kost het wat moeite om een pr-man te pakken te krijgen. Druk, druk, druk. Zullen wij maar zeggen. Met wat hulp van een zeer bekende dealer, bij monde van Martin de Wilt, directeur Reno Autoservice in Dordrecht, is er het toch een warm contact ontstaan. Dan zijn er snel twee Suzuki’s vastgelegd. Aansluitend, dit houdt dus in dat onze eigen auto twee weken rust heeft. 

De Suzuki Ignis is ook weer zo’n verrassende auto. Ik hou van heerlijke grote en luxe auto’s. Echter, de kleine auto’s zijn veel leuker. Je kunt er lekker mee om de bocht springen, er is altijd ruimte voor dit soort mobielen, er is altijd iets verrassends! Tja, bij een grote bak verwacht je ook alles. 

Meteen maar weer met de deur in huis vallen? Ignis starten, telefoon koppelen en hoepa, direct heeft de navigatie in de gaten dat mijn Android telefoon aanstaat. En ja hoor, ik heb weer mijn eigen Waze op het mooie scherm. Daar word je toch vrolijk van! Daarna blijkt dat de ruimte in deze Suzuki ook groot is! Ja, ja weer een uitroepteken. Heeft de Ignis zeker verdiend. 

Goed, motor draait, alles aangesloten, riemen vast en dan rijden maar. Dus rechtervoet op de rem en de pook in D zetten. Hum? Geen D? Zit er opeens nog een pedaal naast de rem. Koppelingspedaal😊Na erg veel automaten is dit weer even wennen. U kent vast die lieve schat naast mij, mijn eega. Zij zegt dan in dit soort gevallen, jij rijdt ook meteen weg in elke auto. Yes, my dear, maar ik moest ook even schakelen😊 Op het stuur zit de knoppen voor cruise control, telefoon, radio en boardcomputer. Voor de bestuurder een kleine klok links, de toerenteller. Dan een grote klok voor de snelheid. Dan rechts daarvan de boardcomputer. Dan in het midden het navigatiescherm, niet al te groot. Maar, tja het is ook geen grote auto! Eronder de climate control en dan een vakje. Ook zitten hier aansluitingen voor USB en 12V.  De flesjes water (zie foto) staan aan de goede kant, hebben alleen niet te veel steun. Dan de al eerdergenoemde pook. Vijf versnellingen vooruit en één achteruit. Gelukkig😊 

Voor de passagier zit er nog een fijn opberg vak. Dit soort ruimtes worden meestal niet benut en zijn zeer waardevol. 

De stoelen geven voldoende steun en de ruimte voorin is gewoon, heel veel. Maar ook achterin is er genoeg ruimte. De kofferbak is ook zeer groot, zeker gezien de afmetingen van deze Ignis. 

Hij rijdt prima, zeker door de hybride uitvoering is ook zuinig. Terwijl het model aangeeft dat dit niet zo zou zijn. Het is niet de meest gestroomlijnde auto. Het is best wel een stoere auto. Aan de voorzijde is er dagrijverlichting, uiteraard LED. Deze is in een hoefijzer uitvoering. Gelukkig op de juiste manier, hoefijzer naar boven. Dan kan het goede erin vallen en blijven zitten. 

Tijdens het rijden komen er wel veel geluiden naar binnen. Soms zo hard dat je gaat twijfelen aan je gehoor. Banden- en remgeluiden, niet zo fijn. Er wordt inderdaad bezuinigd op de isolatie en dat merk je.   

Als u een leuke, ruime auto zoekt voor een goede prijs, ga dan eens met deze Suzuki Ignis rijden. Apart model, met veel ruimte. Als u in de regio Dordrecht woont, of gewoon naar Reno Autoservice Dordrecht wilt gaan, en u heeft deze test gelezen? Zeg dan tegen de heer Martin de Wilt, directeur bij dit bedrijf, dat u via Alles op Wielen bij hem gekomen bent. Zit er vast nog een leuke attentie aan vast. De Suzuki Ignis is te koop vanaf € 18.225, – Onze versie kost vanaf € 21.945 –

Populaire artikelen

Mazda3 e-Skyactiv X 186 pk Exclusive Line
Autotest Mazda3 e-Skyactiv X 186 pk Exclusive Line: Stijl en efficiëntie in..
Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid
Autotest: Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid in de praktijk   Als wij..
BYD Dolphin
Autotest BYD Dolphin: Een betaalbare elektrische stadsauto in de praktijk De BYD..