Nissan X-Trial

De Praktijkauto

Nissan X-Trial

Introductie

Zie hier een auto die al jaren geproduceerd wordt. Ik zou haast zeggen, die al jaren meegaat. Klopt, want in 2001 werd hij geïntroduceerd. Dan kan je zeker zeggen dat het een icoon is. Onze kleindochter, u weet wel van alle verhalen, was nog niet eens geboren. Na de Nissan AriYa zie je dat er wat zaken minder elektronisch zijn in deze X-Trial.

Interieur

Ik begin met de instelling van de verlichting van het dashboard. Bij de AriYa via een touchknop en bij de X-Trial door een drukknop. Niks mis mee. Zo zijn er nog een paar andere instellingen die het verschil maken tussen deze twee auto’s. Ik vergelijk bijna geen auto’s met elkaar. Iedere auto verdient zijn eigen verhaal. Maar, hetzelfde merk en dan achter elkaar, dat vraag af en toe om een weekje terug te kijken. Dus, naar de AriYa. Ik zal nog één dingetje aanhalen, waar jullie absoluut niets aanhebben 😊 De armsteun in de AriYa is hoger dan in de X-Trial. Lekker belangrijk, maar het valt mij wel meteen op! Het is wel, oh ja sorry de X-Trial, een hele ruime auto. Op het stuur de nodige instellingen en daarvoor eindelijk weer eens twee klokken. Ertussen in ruimte voor o.a. de boardcomputer. In het midden een mooi groot scherm, met aan de zijkant ruimte voor de nodige instellingen. Soms een beetje onhandig! Oeps, daar ga ik weer. Wij rijden er slechts één week in, als u hem koopt is dat voor jaren en bent u al snel gewend. Goed, opmerking voor een paar dagen, zal ik maar zeggen. Eronder een aantal knoppen, zie bovenaan. Dan de climate control en ernaast de stoelverwarming. Eronder de knop voor stuurverwarming. Dan de middenconsole, met het typische pookje van Nissan. Heel leuk en werkt prima. Ook een knop op welk terrein er gereden kan worden. Modder, sneeuw, terrein, weg etc. Het is een 4×4 auto. Naast de pook kunnen er twee flesjes water staan, met een zakje snoepjes ertussen, staan ze niet te rammelen. De stoelen zitten gewoon geweldig. Elektrisch verstelbaar, ook de passagiersstoel. Achterin is een zee van ruimte en ook daar verwarmbare zittingen. Het is een zeven persoons auto, ik maak daar bijna nooit gebruik van. Dus, de kofferbak is zeer groot. Met de derde rij stoelen overeind is er best wel veel ruimte over.

Rijden

 Deze Nissan kan je best bestempelen als een King off the Road auto. Heerlijke hoge zit, stuurt goed en is fijn om mee te rijden. Hij is ook voorzien van een e-pedal. Dus, extra energie opwekken. Alleen als ik hem aanzet en daarna de motor weer uitzet, moet je hem weer aanzetten. Dat vergat ik nogal eens en dat merk je meteen als je je gas loslaat. Hij remt veel minder af. Deze Nissan X-Trial rijdt elektrisch. Maar heeft een drie cilinder motor onderhuids om de elektriciteit op te wekken.

 Conclusie

 Deze Nissan X-Trial kost in onze uitvoering vanaf € 63.949, – Hij begint bij € 50.390, – Het is een auto die je niet gek veel ziet. Je moet hem ook nodig hebben en dan is het zeker een zeer goede optie.

 

Populaire artikelen

Range Rover Velar
Welkom bij onze gedetailleerde autotest van de Range Rover Velar. Deze luxe..
NIO EL 7
Introductie Oeps, oeps oeps, ik ben zwaar verliefd. En ik niet alleen,..
Range Rover Sport PHEV
Tja, wat zal ik hierover schrijven? Een dijk van een auto, alles..