Zoek

Nissan Juke

De Praktijkauto

Nissan Juke

Introductie

Wij gaan een paar dagen naar Duitsland en vragen of Marjon van Nissan een fijne reisauto beschikbaar heeft voor een roadtrip. Het is altijd een prettig weerzien met haar en zij loopt mee naar de Juke. Een mooie blauwe staat klaar. Al onze spullen overladen en dan blijkt er meteen voldoende ruimte te zijn.

Interieur

Voor de bestuurder zitten er twee klokken en tussenin de boardcomputer. Uiteraard in te stellen. Verbruik, gemiddeld, snelheid etc. De linker klok geeft of u een beetje ‘netjes’ rijdt. Onderin hoe vol de accu is. De hybride accu, want opladen hoeft niet. Op het stuur de nodige knoppen, die je verwacht. In het midden een mooi scherm, met de nodige knoppen voor diverse instellingen. Dan een paar luchtuitlaten, persoonlijk komen deze bij mij een beetje ouderwets over.  Eronder de bediening van de climate control en een vakje waar je een telefoon neer kunt leggen. Naar achteren de start/stopknop en de pook. Dan nog verder naar achteren de zogenaamde mode knop. De rijstijl kan je hier inschakelen. Ik rijd meestal in de eco stand. De flesjes water staan verder naar achteren en staan redelijk vast. Kan beter. Dan een interessante knop van de e-pedal. De stoelen zitten prima en na een lange rit stap je lekker uit de Juke. Achterin is er redelijk wat ruimte, de kofferbak is voor deze klasse groot. Met koffers is het even passen en meten, maar het gaat goed.

Rijden

Dan even terug naar het e-pedal. Als deze aanstaat remt de motor harder af en wekt meer energie op. En daar ga je op rijden. Maar als hij uitstaat moeit je wel opletten, anders zit je zo tegen je voorligger aan. Gelukkig os er ook een autostop aanwezig. U weet wel, stoppen en nog even op de rem trappen en dan blijft de auto op de rem staan. Een automaat heeft altijd de neiging om langzaam vooruit te rijden. Het zicht rondom is prima en wij hebben genoten van een heerlijke rit door Duitsland. Ook met slecht weer en veel bochtenwerk gedraagt deze Nissan Juke zich prima.

 Conclusie

 

Na snelweg, bergen en binnendoor wegen kwamen wij uit op een mooie 4,8 liter benzine op de 100 kilometer. Een mooi gemiddelde. De prijs in onze uitvoering vanaf € 38.290, – Hij begint bij € 29.890, –

Populaire artikelen

NIO EL 7
Introductie Oeps, oeps oeps, ik ben zwaar verliefd. En ik niet alleen,..
Range Rover Sport PHEV
Tja, wat zal ik hierover schrijven? Een dijk van een auto, alles..
Subaru Solterra EV
Introductie De eerste volledig elektrische Subaru. Uiteraard met 4 wiel aandrijving. Ik..