Zoeken
Sluit dit zoekvak.

MAZDA MX-5 LUXURY SKYACTIV-G 132

Introductie.

De mooiste roadster, wat een aparte foto, van bovenaf blijft hij mooi. Een paar uitspraken van deze mooie Mazda MX-5 vanaf 4 hoog. Ik maak meestal een foto van bovenaf. Waarom, niemand doet dit! Bij de auto kreeg ik wel heel veel bijval.

 Informatie.

Wij hadden een afspraak in augustus staan, maar die werd verzet naar september. Ook een mooie maand om open te rijden. Alleen kwamen er toen ook wat regenbuien over. Als je snel blijft rijden gaat het nog wel, maar er komt een moment dat je moet stoppen. Ergo, de weersberichten goed in de gaten houden.

Binnenruimte.

Ik kom nog even terug op bovenstaande, het openen en dichtmaken van de kap is in tien seconden gebeurt. Tel maar mee, handle omhalen, kap een duwtje geven en vastklikken. Ja, bent u er nog? Okay, dan sluiten. Gaan we weer: even stukje omdraaien, handle achter omhoog en kap naar voren trekken en vast zetten. Prima, zeurpieten, dat kost vijftien seconden, maar je zit al lang droog 😊 Dat maakt het open rijden nog leuker. Simpele beweging en snel. Op het stuur zitten diverse knoppen voor bediening van de telefoon, cruise control en radio. Ik ben er eigenlijk niet tevreden mee. Te lastig. Voor de bestuurder klokken zoals wij ze kennen. Rond en duidelijk afleesbaar. Geweldig! In het midden het navigatiescherm met diverse instellingen. Eronder de climate control, niets spannend. Wel functioneel. Verder naar beneden een vakje wat zo klein is, dat je er niets in op kan bergen. Dan de pook en de draaiknop voor de instellingen op het navigatiescherm. Ernaast steekt de handrem vier naar boven. Jawel, nog een zeer klein vakje, met deksel. De flesjes water staan tegen het achterschot. Normaal staat mijn flesje links, maar omdat je je moet omdraaien zet ik mijn flesje rechts. Gaat iets makkelijker. Is de leeftijd😊 Erachter is een afsluitbaar vak en dat is redelijk. Laten we eerlijk zijn, bovenstaand doet er helemaal niet toe. Daarvoor ga je niet in een Mazda MX-5 rijden. Geneuzel. Nog één keer, de kofferbak is best groot. Wij hebben er gewoon boodschappen in kunnen leggen.

Rijden.

 Als je vanuit een SUV in de MX-5 stapt, dan kom je meters te kort. Je valt gewoon op straat. Daarnaast zijn alle auto’s veel groter. Mijn lieverd zegt dat wij in een wegluis rijden. Maar, dat is juist zoooooooo leuk!!! Want het is gewoon een hele leuke auto. Natuurlijk is het in- en uitstappen een goede oefening voor de spieren. En, ja je moet echt kijken hoe je hem parkeert. Want de deur moet wel helemaal open kunnen. (Weer onze leeftijd). Dak open en gaan met die MX-5. Het rijdt zo lekker, stuurt heel direct, gaat haaks de bocht om en is lekker snel. Ik rijd een rondje met onze kleindochter, net geopereerd aan haar verstandskiezen. Wil haar een beetje opvrolijken. Het regent, dus beginnen met de kap dicht. Dan even de rondweg op en ik laat alle paarden los gaan. Van een treurig gezichtje naar opeens een big smile. Ik rijd veel te hard, maar zij geniet. In een bocht nog even proberen om de MX-5 dwars te krijgen, maar de systemen grijpen kordaat in. Zij schrikt en kijkt me aan. Ik vertel haar wat er gebeurde en zij wist meteen dat het goed ging. Heeft zij toch iets geleerd van de slipcursus die wij haar gegeven hebben. Het laatste stukje regent het wat minder, ik stop en kijk haar aan. “Ja, opa open die kap!” Yes, wat een heerlijk kind. Met pijn in haar mond, smile erop en een beetje regen terug. De pijn is minder en wij hebben samen genoten. Dank zij de Mazda MX-5.

Conclusie.

Een Mazda MX-5 rijder, groet altijd een andere MX-5 rijder. Een zeer hechte club, of je nu met een oude of nieuwe rijdt! Heel leuk om hem erbij te hebben. Helaas is mijn vrouw nog niet overtuigd. Zij heeft liever de SUV. En dan kan ik haar niet ongelijk geven. Maar, leuk blijft hij! Als wij de MX-5 terugbrengen staat ervoor mijn lieve schat de SUV al klaar, Mazda CX-5. De Mazda MX-5 is te koop vanaf € 38.490,- Onze versie kost € 43.490,-

Populaire artikelen

Range Rover Velar
Welkom bij onze gedetailleerde autotest van de Range Rover Velar. Deze luxe..
NIO EL 7
Introductie Oeps, oeps oeps, ik ben zwaar verliefd. En ik niet alleen,..
Range Rover Sport PHEV
Tja, wat zal ik hierover schrijven? Een dijk van een auto, alles..