Jaguar E Pace P 300 PHEV

Voor mij leuk, om een Jaguar te halen in een prachtig pand, met heel veel mooie auto’s. Ik word ontvangen door Valentijn Braam, wederom pr-manager bij Jaguar/Land Rover. In het pand van Broekhuis te Maarsen staan heel veel mooie auto’s. Vroeger kwam je in Beesd en daar stonden een paar mooie auto’s, maar hier is veel meer te beleven. Een paradijs voor autoliefhebbers.

Maar goed, ik kom een Jaguar ophalen. Plug Inn hybride. Voor mij het alternatief voor een volle EV, 100% elektrisch. Met deze Jaguar kan je ongeveer 50 km elektrisch rijden en helpt het milieu. Hij heeft diverse standen om het elektrisch aan te moedigen. De save stand is een speciale, de Jaguar slaat de elektriciteit op in de accu. Dus als u de accu leeggereden heeft, dan wordt hij extra gevuld om in de volgende stad EV te rijden.

Bij het overladen van onze spullen, valt meteen op dat het linker flesje water erg stevig staat en de rechter minder! Bij de bediening van het middenconsole staat die toch ook weer in de weg. Tip voor ontwerpers, even meten! Is het probleem simpel opgelost. Geen probleem, dan maar in een gekoelde ruimte. Ach, jammer die is er niet. Helaas merk ik dat tegenwoordig bij heel veel andere merken ook.

Even naar het midden kijken, een prachtig groot scherm, makkelijk te bedienen ook. Daarnaast zijn op het stuur wat instellingen waar ik wat meer moeite mee heb, u begrijpt, dit is mijn mening. Een ander zal misschien zeggen, waar heb je het over! De zit achter het stuur is uitstekend. De stoelen zijn elektrisch te verstellen en geven prima zijdelingse steun. Gelukkig is ook de bijrijdersstoel elektrisch, nee heren, elektrisch te verstellen😊

De afwerking is wat je verwacht van een Jag! De mooiste materialen zijn gebruikt en dat geeft wel een luxe gevoel. Uiteraard zit je voorin super goed en ook achterin is er ruimte voldoende aanwezig. Qua acclimatisering is het achterin prima te regelen. Airco en verwarming zijn daar apart in te stellen. Zelfs de bekende ‘kontverwarming’ zoals onze kleindochter Chayenne altijd aangaf, is aanwezig. Als laatste gedeelte, de kofferbak. Uiteraard elektrisch te openen., is misschien klein, maar dat dat is niet waar!

En hoe rijdt deze Jaguar? Qua grootte is hij makkelijk te hanteren en hij rijdt echt heel lekker. Hij stuurt lekker strak en direct en heel comfortabel. De stand qua vermogen van de motor is ook in te stellen, Eco? Comfort? Maar de Dynamite instelling blijft het leukst, alleen in normaal gebruik is de Eco het beste. Ik had soms wel wat last om de juiste schakeling in te stellen. Zeker van de D (drive) naar de R (achteruit). Op een helling moest ik daar extra aandacht aangeven.

Wij reden gemiddeld 5,3: 100 km. Dat is een heel mooi gemiddelde!

Deze uitvoering kost € 98.139, – bij benadering. Ik kon niet goed uitzoeken wat werkelijke prijs is. Hij is te koop vanaf € 62.914, -. Uiteraard veel geld, maar ja Jaguar is Jaguar en dan staat er geen Duitser voor de deur!

Populaire artikelen

Mazda3 e-Skyactiv X 186 pk Exclusive Line
Autotest Mazda3 e-Skyactiv X 186 pk Exclusive Line: Stijl en efficiëntie in..
Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid
Autotest: Volvo XC60 T8 Plug-in Hybrid in de praktijk   Als wij..
BYD Dolphin
Autotest BYD Dolphin: Een betaalbare elektrische stadsauto in de praktijk De BYD..