Zoek

Hyundai IONIQ6

Introductie

“Hoe laat zijn jullie in Sassenheim?” vraagt Anne Lobbes, PR manager bij Hyundai Nederland en die mogen blij zijn dat zij deze geweldige vrouw gestrikt hebben voor deze functie. Weer een leuke opwachting, helaas bleef ik tussen de deurtjes zitten, maar de jonge BHV dame was even afwezig. De hele leuke discussie die volgde zal ik maar achterwege laten. Misschien is dit al grensoverschrijdend😊 Een leuke opmerking naar man of vrouw mag niet meer, gelukkig mag ik tegen mijn vrouw zeggen dat zij nog steeds een lekker ding is. Is toch heel normaal? Na een heel leuk gesprek met Anne, mijn vrouw en ik, liep Anne mee om iets te laten zien. Voor extra punten voor de EuroNCAP Is er een geluid bij snelheid overschrijding en hoe je dat uit kan zetten vertelt zij even. Dat je het systeem meteen overboord wil gooien leest u verder. Wat een bagger, of ik rijd regelmatig te hard, sorry agent. Geen bonuspunten. U heeft mij gelukkig niet opgemerkt, tja het was maar 1 kilometer en dan gaat dat al piepen.

Interieur

Als ik dan toch heel gezellig met Anne in de auto zit, zie je direct het mooie dashboard. Weer een heel fijn en doorlopend geheel. Geïntegreerde beeldschermen. Het dashboard, in de vorm van een modulaire touchscreen, omvat een 12-inch full-touch infotainmentscherm en een 12-inch digitaal cluster dat toegang biedt tot geavanceerde technologieën. Dit komt duidelijk niet van mij😊 Uit de digitale informatie over de auto. Vrij vertaald, 2 schermen die voor de bestuurder snelheid e.d. aangeven en de andere navigatie. Uiteraard kan je je telefoon aansluiten op het navi scherm en dan heb je Waze over de volle breedte. Ik hoef niet te vertellen dat alles touch is!! Ook zijn er heel veel andere soort schermen in te stellen. Verbruik, hoe vol de accu is etc. Maar ook de kleur binnen in de auto, oeps, dat is nieuw voor jullie😊 😊 Uiteraard kennen jullie dit. Mooie sfeerverlichting door de hele auto. De grote portiervakken zijn ook verlicht. Onder de middenconsole is een groot extra vak. Dus opbergmogelijkheden genoeg. Op het stuur de bekende knoppen. De stoelen zijn in te stellen en je zit als een vorst. Zij hebben zelfs een powernap instelling. Even helemaal achterover en oogjes dicht. Vroeger, nee laat maar. De herinnering blijft😊 Achterin is het een echte directieauto. De stoel hoeft niet eens naar voren, zoveel ruimte is er. De flesjes staan redelijk vast.  De kofferbak is zo groot en diep, dat een stormparaplu in de lengte neergelegd kan worden.

Rijden

Wij rijden best en dan is het toch wat meer opletten qua verbruik. Soms zit je zoveel op te letten en dan rijd je de afslag voorbij. Wij hebben een rit van ca 500 kilometer voor de boeg. Een tussenstop in het mooie Frankrijk, daar zijn helaas geen oplaadpunten. De navigatie geeft aan dat er één staat, maar helaas. Dus op de terugweg dient er een sanitaire stop aan. Dan maar meteen aan de stroom. Deze Hyundai laadt op met 150 KWh per uur. Dan moet je nog rennen om op tijd terug te zijn😊 Geweldig. Dus met een goed gevoel rijden wij de resterende kilometers terug naar huis. Wel via een omweg, heerlijk door Zeeland. Wij genieten van de IONIQ6!

Conclusie

De Hyundai IONQI6 kost in onze uitvoering vanaf € 59.175, – Hij begint bij € 45.895, – Het is een auto die je niet gek veel ziet. En dat verbaast mij nog steeds, hoewel het model moet je wel aanspreken!

Populaire artikelen

NIO EL 7
Introductie Oeps, oeps oeps, ik ben zwaar verliefd. En ik niet alleen,..
Range Rover Sport PHEV
Tja, wat zal ik hierover schrijven? Een dijk van een auto, alles..
Subaru Solterra EV
Introductie De eerste volledig elektrische Subaru. Uiteraard met 4 wiel aandrijving. Ik..