Zoek

Mazda blijft bouwen aan de toekomst

  • Nieuwe partnerschappen ter versterking van de elektrificatiecapaciteiten
  • Sterke inzet voor groei van nieuwe EV’s in Europa
  • Doelstelling: nul dodelijke ongevallen veroorzaakt door een nieuwe Mazda tegen 2040

 

Mazda Motor Corporation heeft een update aangekondigd van het Mazda mid-term management plan en het managementbeleid tot 2030. In de aankondiging wordt benadrukt dat Mazda positief reageert op het zeer onzekere ondernemingsklimaat en zijn verbintenis hernieuwt om tegen 2050 in al zijn activiteiten CO2-neutraal te zijn.

De afgelopen jaren is de omgeving waarin autofabrikanten opereren drastisch veranderd. Dit geldt met name voor Europa door de groei van geëlektrificeerde producten en de bijbehorende regelgeving. Om flexibel in te spelen op deze toekomstige veranderingen, presenteerde Mazda een driefasenplan tegen 2030.

Versnelling van de elektrificatie volgens de Multi Solution-aanpak

Vanaf vandaag en tot 2024 zal het bedrijf zich richten op het bereiken van meer veerkracht ten opzichte van veranderingen in de omgeving, waarbij de nadruk ligt op het versterken van zijn technologische ontwikkeling, toeleveringsketens en kostenbesparende inspanningen. Gedurende deze periode zal Mazda de elektrificatie van zijn vloot blijven versnellen en aantrekkelijke producten lanceren die voldoen aan de regelgeving in de respectieve markten door consequent de Mazda Multi Solution-aanpak te implementeren.

In Europa zijn we erg trots op het succes van de Mazda MX-30 EV[1] , de ongelooflijke verkoopresultaten voor de onlangs gelanceerde Mazda CX-60 Plug-in Hybrid[2], waar we in de wereld meer dan 20.000 eenheden hebben verkocht, en de komst volgend jaar van de Mazda MX-30 R-EV en andere geëlektrificeerde producten daarna, waaronder de Mazda CX-80 met drie rijen.

Overgang naar elektrificatie

Van 2025 tot 2027, naarmate de regelgeving strenger wordt, vooral in Europa, zal Mazda de nodige onderdelen blijven bouwen voor de overgang naar de elektrificatie van het gamma. Dit omvat zowel de verfijning en het gebruik van Mazda’s meervoudige elektrificatie- en productietechnologieën als de wereldwijde lancering van nieuwe batterij-elektrische voertuigen.

Versnelde lancering van Battery electric vehicles (BEV) tegen 2030 via strategische partnerschappen

Deze overgang zal worden voltooid tijdens de derde fase tot 2030. Mazda zal de overgang naar elektrificatie realiseren door middel van partnerschappen op verschillende gebieden. Tijdens de presentatie werd aangekondigd dat Mazda een samenwerkingsovereenkomst[3] heeft getekend om samen met zijn partners zeer efficiënte elektrische aandrijvingen te ontwikkelen en te produceren.

Als eerste stap naar de elektrificatie van al zijn modellen tegen 2030 heeft Mazda zich aangesloten bij een joint venture[4] om een zeer efficiënte productietechnologie te ontwikkelen en een productie- en leveringskader voor elektrische aandrijfeenheden op te zetten.

De directie van MC heeft ook aangekondigd dat zij een gezamenlijke ontwikkelingsovereenkomst[5] heeft gesloten voor de ontwikkeling van inverters, met inbegrip van siliciumcarbide halfgeleiders, en een gezamenlijke ontwikkelingsovereenkomst[6] heeft ondertekend voor geavanceerde technologieën voor motoren, terwijl zij ook samen met twee partnerbedrijven een joint ventureonderneming[7] heeft opgericht voor het bestuderen en ontwikkelen van motortechnologie.

Mazda zal batterijen blijven verkrijgen van zijn partnerbedrijven. Naast onze bestaande leveranciers heeft Mazda onlangs een overeenkomst gesloten met Envision AESC voor de aankoop van batterijen voor de productie van elektrische voertuigen in Japan. Aangezien we op middellange termijn nog meer elektrische modellen met batterijen zullen lanceren, zal Mazda de mogelijkheden overwegen om te investeren in de productie van batterijen.

Naarmate we onze producten verder ontwikkelen, zal Mazda de veiligheid van zijn producten blijven verbeteren en inspanningen leveren om mensgerichte geavanceerde rijhulptechnologie te ontwikkelen, met als doel nul dodelijke ongevallen veroorzaakt door een nieuwe Mazda tegen 2040.

[1] Mazda MX-30 elektriciteitsverbruik 17,9 kWh/100km, CO2-uitstoot 0 g/km (WLTP gecombineerd)). Voertuigen wordt gehomologeerd volgens de typegoedkeuringsprocedure WLTP (Verordening (EU) 1151 / 2017; Verordening (EU) 2007/715).

[2] Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV brandstofverbruik 1,5 l/100 km/ 66,7 km per liter, CO2-uitstoot 33 g/km (WLTP gecombineerd). Voertuigen wordt gehomologeerd volgens de typegoedkeuringsprocedure WLTP (Verordening (EU) 1151 / 2017; Verordening (EU) 2007/715).

[3] Inclusief Imasen Electric Industrial Co., Ltd., Ondo Corporation, Chuo Kaseihin Co., Inc., Hiroshima Aluminum Industry Co., Ltd., HIROTEC
Corporation, Fukuta Electric & Machinery Co., Ltd. en ROHM Co., Ltd

[4] Inclusief Ondo, Hiroshima Aluminum Industry en HIROTEC

[5] Inclusief Imasen Electric Industrial and ROHM

[6] Inclusief Chuo Kaseihin and Fukuta Electric & Machinery

[7] Inclusief Fukuta Electric & Machinery

Populaire artikelen

Grotere locatie Travelsmaker.nl voor nieuwe en tweedehands campers
‘Het plezier van kamperen begint hier al bij de aanschaf van een..
Toyota introduceert de Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220
Toyota introduceert de Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 met vanafprijs van 42.495..
E-Motorsport is een race team in de modelbouw autosport
Met team eigenaar Erik van Poeke kwam het team dit seizoen uit..