Zoek

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style

Toen wij deze Suzuki gingen halen was het de warmste dag van het jaar, zeiden de weermannen toen. Wij hebben eerst een andere auto weggebracht, met een geweldig schuifdak. Daar kom ik dus later op terug, bij deze Suzuki. In de loop van de ochtend ontvang ik een appje van Christiaan (PR manager bij Suzuki Nederland) dat ik de Suzuki eerder kan halen. In verband met de te verwachte hitte. Tevens laat hij hem binnen staan, scheelt weer een aantal graden. Dat klopt zeker, het scheelde ruim 8° C. Echter, onze auto stond buiten en dan in de hitte alles overladen, tja had ik maar een vak moeten leren. Je zal maar straatjes moeten leggen! Dus, zo zwaar heb ik het niet 😊

Natuurlijk laat ik de motor draaien, tijdens het overhevelen. Slecht voor het milieu, maar wie geeft er om het milieu als het al ruim 34° C is? Wij kennen de weg en de Makro is vlakbij. Dus, de Suzuki lekker in de schaduw en wij bij komen in de koele ruimte. Dan lekker fris naar buiten en een warme deken valt over ons heen. In de parkeergarage is het nog en beetje uit te houden. Suzuki starten en dan iets heel leuks! Op het scherm komt er een 360 graden scherm om de auto heen! Dat zijn zaken waar ik heel vrolijk van wordt. Super mooi! Dan de instellingen vinden van de boardcomputer. Niet op het stuurwiel, uiteindelijk vind ik een knopje rechtsboven op het dashboard. Ik waan mijzelf even terug naar de negentiger jaren! De knop draaien, indrukken en dan verschijnen er diverse schermen. Sorry, Suzuki, dit kan veel beter. Is ook nog eens gevaarlijk, zeker als je tijdens het rijden iets wilt veranderen. Binnen de autogroep is er genoeg kennis aanwezig om dit snel te veranderen. Het positieve is dat het boardcomputer systeem alles prima weer geeft. Daar ontbreekt het dus niet aan. Voor de bestuurder zitten er wel diverse knoppen op het stuur, radio + volume en cruise control. Telefoon bediening zit dan weer links onder het stuur. En rechtsonder de knop om de irritante waarschuwing als u de lijn overgaat uit te schakelen. Dan voor de bestuurder twee grote klokken. Eenvoudig, maar doeltreffend. Ertussen de eerder genoemde boardcomputer. In het midden een groot scherm, waar je via een draad je telefoon kan aansluiten. Daardoor kan je je eigen apps gebruiken. U weet, ik pak voor de navigatie Waze, andere hebben de zelfde functies, voor een actuele verkeersinformatie. Verder naar beneden de climate control en een vake voor o.a. de telefoon. Is niet erg groot. De pook en erachter de flesjes water. Staan eigenlijk aan de verkeerde kant van de pook. Normaliter heb je er last van tijdens het schakelen. Maar, in deze Suzuki niet. De armsteun is naar voren te bewegen en schuift over de flesjes heen! Geweldig! De stoelen zitten goed en geven voldoende steun. De ruimte voorin is prima en ook achterin is er genoeg ruimte. De kofferbak is lekker groot, dus voldoende ruimte voor een lekkere vakantie.

Ik zou nog even terugkomen op het schuifdak. Ondanks de hitte, heb ik het schuifdak geopend. Al snel blijkt dat er, vanaf ca. 60 km per uur, heel veel geluid komt. Als ik het opklap gedeelte vooraan, iets naar beneden duw, wordt de herrie een stuk minder. Alleen gaat het dan weer erg dreunen. In een tunnel is de herrie niet te doen. Dus, snel dicht. Jammer, want de Suzuki S-Cross rijdt prima, stuurt lekker en het uitzicht is goed.

Ons verbruik was 18,8 kilometer op één liter benzine. Een prima waarde voor deze auto. Hij mag 1500 kg geremd qua aanhanger trekken. Onze uitvoering kost € 35.300,- Hij is te koop vanaf € 27.995,-

Populaire artikelen

NIO EL 7
Introductie Oeps, oeps oeps, ik ben zwaar verliefd. En ik niet alleen,..
Range Rover Sport PHEV
Tja, wat zal ik hierover schrijven? Een dijk van een auto, alles..
Subaru Solterra EV
Introductie De eerste volledig elektrische Subaru. Uiteraard met 4 wiel aandrijving. Ik..