Facebook Twitter Instagram Linkedin
  • Alles op wielen
  • Praktijkauto
  • Nieuws
  • Edities
  • Contact
Menu
  • Alles op wielen
  • Praktijkauto
  • Nieuws
  • Edities
  • Contact
Blijf op de hoogte

Home - Praktijkauto - Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

  • Paul
  • juli 28, 2022
  • 20:04
  • Praktijkauto

De Praktijkauto

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

“Leuk dat je weer een Mitsubishi wilt gaan testen en wij hebben een Eclipse Cross PHEV voor je klaar staan!” Kijk dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt. Dus de navigatie ingesteld op Almstelveen, alleen eigenwijs als ik ben, niet de weg gebruiken van de navi. Even lekker binnendoor, langs de Ringvaart en dan via Aalsmeer naar de dealer. Daar moeten wij de Eclipse ophalen. Fijn ontvangst en de auto wordt voorgereden. Spulletjes overladen en de sleutel van onze eigen auto in leveringen.  Die wordt een weekje achter slot en grendel geplaatst. Er is veel ruimte in deze Eclipse, zowel voorin als achterin. Tijdens boodschappen doen met onze zoon, ja hij heeft hulp nodig, merk je dat hij met zijn lengte (190 cm) ruimte genoeg heeft achterin. Dan ook maar meteen de kofferbak, zijn boodschappen passen er ruim in! Naast zijn boodschappen gaan er zeker nog twee koffers bij. Maakt u zich maar geen zorgen over deze ruimte.

Na het instappen, meteen de telefoon koppelen. Fluitje van één cent. Dan telefoon weg leggen en je kunt hem aansluiten, met draad naar het navigatiescherm. Kan je dus je eigen voorkeur bepalen wat erop het scherm komt te staan. Dan, het stuur. Daar zitten gelukkig ook weer de knoppen op die er horen. Achter het stuur zitten flippers. Deze worden normaal gebruikt om te schakelen. Je hoeft bij een automaat niet te schakelen, maar het zou kunnen. Ik gebruik deze flippers vooral in slecht terrein. Bijvoorbeeld op het strand op Terschelling. Bij een PHEV, ik herinnering mij dit bij de Outlander, dat je de flippers kon gebruiken om de elektriciteit meer te generen. Dit houdt in, als je op de + flipper drukt, dat de auto harder afremt als je het gas loslaat. Daardoor komt er meer elektriciteit vrij! Bij deze Eclipse is het voor in de bergen te rijden. Hij remt wel meer af. Blijft voor mij altijd de vraag: Wanneer gaan de remlichten branden? Daarna de klokken, één voor de snelheid en de andere grote voor zuinig rijden/c.q. elektrisch rijden. Er tussenin diverse functies, zoals deur open, inhoud tank en stroom! In het midden een mooi groot scherm, met alle instellingen. Dan de climate control en daarna een opberg vak. Mijn telefoon kan er niet dwars in liggen. En met de draad eraan komt het rommelig over, zie de foto. Naast de pook knoppen voor stoelverwarming en drive mode. Er is een mooie hoogglans zwarte omranding, zie ik wel vaker bij andere auto’s, maar geeft ook meteen weer hoeveel stof erin de auto aanwezig is. De flesjes water staan achter de pook, gelukkig heb je er geen last van. De stoelen zitten prima en de ruimte voorin is ook prima. Alleen jammer dat de bijrijdersstoel minder goed in te stellen is.  Het uitzicht rondom is meer dan voldoende.

Normaal krijgen wij een druppel (een soort creditkaart om elektriciteit in een laadpaal aan te zetten) mee om op te kunnen laden. Is discriminatie! Met een verbrandingsmotor krijg ik nooit een tankpas mee. Met een elektrische altijd, met uitzondering van deze Mitsubishi! Gelukkig had ik nog een laadpas thuis. Werkte niet. Bellen, geen idee! Dan maar de app downloaden van de laadpaal. Mijn voorgevoel over elektrisch zakt weer een aantal punten naar beneden. Sta je op straat om alles in te vullen, welk rekeningnummer? Tja, dat weet ik niet uit mijn hoofd. Dus, alles weer sluiten, rekeningnummer opzoeken en opschrijven. Goed, dat allemaal gedaan en aan de stroom! Joeppie, het werkt. De volgende ochtend de stroom er weer af en om 40 kilometer te kunnen rijden wordt er € 4,32 van mijn rekening afgehaald. Vind ik nou niet erg voordelig. Want, je kunt de auto ook opladen tijdens het rijden. Een leuke instelling, de elektriciteit vasthouden, dus niet gebruiken. Een rit naar België met deze actie, leverde een actieradius op van ruim 52 kilometer! Dus ruim 10 kilometer meer! Ik moet nog even navragen wat het aan extra benzinekost. Als het één liter zou zijn, ga ik dus nooit meer aan de laadpaal staan. Maar hoe rijdt de Eclipse? Eerlijk is eerlijk, een heerlijk auto, rijdt echt geweldig en een verbruik, zie boven, kwamen wij uit op ruim twintig kilometer op één liter benzine. Daar zit dan wel twee keer elektrisch opladen à € 4,32 bij.

Door het niet leveren van een laadpas ben ik wel anders kunnen kijken naar de prijzen. Vorig jaar ook als eens doorgegeven, zo goedkoop is het dus niet. Maar deze combinatie maakt het wel een stuk aantrekkelijker. Daarnaast heeft hij trekgewicht van 1500 kg!

Deze Mitsubishi Eclipse Cross PHEV te koop vanaf € 39.990 – Onze versie kost € 42.990, –

 

 

Deel dit artikel:

VorigeSsangyong Korando e-motion Titanium
VolgendeHyundai IONIQ 5 Connect + 73 KWh RWD Cyber Grey
Prev
Next
Populair

Mazda CX-30 2.0 e-SKYACTIV-X 186 PK AUTOMAAT 2022

juli 28, 2022

Hyundai en Van Gogh Museum organiseren derde Connection Day voor ouderen.

juli 27, 2022

Autobedrijf Stuurman in Sliedrecht is aangesloten bij Autovakmeester!

januari 20, 2023

Mazda MX-30

december 31, 2022

Dacia Jogger

december 31, 2022

Kia Niro EV ExecutiveLine

december 29, 2022
Loading...
  • Alles op wielen
  • Praktijkauto
  • Nieuws
  • Edities
  • Contact
Menu
  • Alles op wielen
  • Praktijkauto
  • Nieuws
  • Edities
  • Contact
Facebook Twitter Instagram Linkedin

©2022 Alles op wielen. All Rights Reserved | Ingeschreven Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nummer 58236937 | BTW nummer 8529.38.792.B01

Meld je aan voor de nieuwsbrief!