Zoek

Dacia Sandero TCe 90 GPF Stepway Comfort

De Praktijkauto 

Dacia Sandero TCe 90 GPF Stepway Comfort. 

Na lange tijd weer eens een Dacia, u weet het waarschijnlijk niet meer, het was mijn eerste Praktijkauto, de Dacia Logan. Toen kon je die kopen voor ca € 8.500, -! Nieuw en 4 deurs en een ruime kofferbak. De dealer vertelde dat er mensen kwamen die bijna huilde, want zij konden weer een nieuwe auto kopen! Tja, dat waren nog eens tijden. 

Nu kost deze Dacia Sandero ietjes meer. Maar,… Verrassing. In de auto stappend viel er meteen iets op, de telefoon kon in een houder geplaatst worden. Gewoon standaard erin, tenminste in deze uitvoering. Zoals u weet krijgen wij normaliter geen standaard auto mee. Een beetje jammer als je een basis versie meekrijg. Kan je niets vertellen over de luxe die erop zit. Dan na het starten van de motor, ga ik altijd eerst de telefoon koppelen. Handsfree bellen, geen bekeuringen. Die zijn mij te duur. Maar dan val je bijna van je stoel, mijn Android toestel krijgt direct contact met het navigatiesysteem. Ik rijd, via mijn telefoon, altijd met Waze. Ik vind Google Maps niet zo goed. Een voorbeeld, ik rijd richting Breda over de A16 vanuit Dordrecht, dan stuurt Maps je bij de afrit Zevenbergen eraf, om vervolgens je na de rotonde weer de A16 op te sturen?? 

Zo, dus Waze meteen op het scherm. Wat een prachtige combinatie. Het was voor mij de eerste auto die dit meteen deed. En dan voor die prijs!! Ja, ja als u niet kunt wachten, scrol meteen naar beneden voor de prijzen! 

Op het stuur zittend de knoppen die je verwacht, cruise control, knop om via je stem iets te laten doen, bijvoorbeeld: Bel Piet! Instellingen van de boardcomputer. Dan merk ik dat ik in een bekende auto zit, ja dat wist ik natuurlijk wel. Bij Renault zit de bediening van de radio net achter het stuur, als jarenlang Renaultrijder zeer bekend. Dan voor de bestuurder weer eens heerlijke normale klokken. Geen elektronische, maar gewoon aangeven via een pijl hoeveel toeren je maakt en/of hoe hard je rijdt. Geweldig! Tussen deze twee klokken de al eerdergenoemde boardcomputer. Dan direct rechts, het lijkt misschien op de foto dat de telefoon in de weg staat, maar dat is niet aan de orde. Mooie standaard waar hij prima in past. Het scherm is redelijk groot, met uiteraard alle functies erop. Eronder de instellingen voor de temperatuur. Ja, ook climate control. Dan een vak waar je telefoon in kunt leggen, oeps dat hoeft niet. Dus ruimte voor snoepjes e.d. Wel de 12V en USB-aansluitingen. Dan de pook en ruimte voor het flesje water. Staat aan de goede kant, alleen twee neerzetten geeft hier ook weer problemen. Zeker als je de armsteun naar voren wilt plaatsen.  De stoelen zitten prima en geven voldoende steun. Achterin is de ruimte best aardig, alleen als de voorstoelen helemaal naar achter staan, is het behelpen. Dus, de voorstoelen wat naar voren en je hebt voldoende ruimte. De kofferbak is heerlijk groot, in onze uitvoering is de kofferbak in hoogte te verstellen (meerprijs € 95,- Altijd doen!) 

Het rijden in deze Dacia is, zeker gezien de prijs (ja daar heb je hem weer) een feest. Hij stuurt lekker strak, goed zicht en de 3 cilinder motor met 90 pk kan het allemaal goed aan. Voor mij was het wel even wennen aan het schakelen. Na tijden van automaten, heb je opeens je linkerbeen weer nodig. Echter, bij het optrekken was ik er alweer bij. Mijn lieverd zegt dan ook vaak, jij rijdt ook gewoon weg in alle auto’s! Als je dan na de rit de Dacia parkeert en je spullen eruit haalt, met je handen vol natuurlijk, is het een genot dat je verder niets hoeft te doen. De deuren sluiten automatisch! Je hoor de piep, lichten knipperen even en ja hoor alles dicht. Ben je wat vergeten en loop je terug, met je handen vol, dan gaat hij weer automatisch open. Logisch dat je wel de sleutel in je jaszak hebt zitten!! 😊 

Deze Dacia Sandero Stepway te koop vanaf € 18.190 – Onze versie kost € 20.140, – Daarom zij ik al, scrol maar snel naar beneden! Een zeer complete auto voor een reële prijs! 

Populaire artikelen

NIO EL 7
Introductie Oeps, oeps oeps, ik ben zwaar verliefd. En ik niet alleen,..
Range Rover Sport PHEV
Tja, wat zal ik hierover schrijven? Een dijk van een auto, alles..
Subaru Solterra EV
Introductie De eerste volledig elektrische Subaru. Uiteraard met 4 wiel aandrijving. Ik..