Zoek

BYD ATTO 3 Design

Introductie

Uw eigen dromen bouwen? Dat wil toch iedereen? Een autofabrikant heeft dit gedaan, in ieder geval de naam: Build Your Dreams! Een grapje dat iedereen maakt, maar soms kan ik leuk uit de hoek komen. Heeft u gehoord van die twee flessen melk? Zegt de één tegen de andere: zullen wij een nummertje maken? Zegt de ene, prima ik ben toch gesteriliseerd😊 Onze kleindochter zou zeggen; ik ga stuk. Zo, dat kleine mormel ook weer eens erbij gehaald. De jarenlange lezers, heel veel dank, kennen haar nog wel. Van kleins af aan was zij erbij. Nu, ruim 21 jaar! Waar is de tijd gebleven. Terug naar het onderwerp Smaal, ik word vriendelijk ontvangen door de PR-man, Fons Nijkrake. Guido Roozekrans van Toyota Nederland heeft mij in contact gebracht, nogmaals dank. Fons laat een aantal modeleen zien en ik krijg een virtuele rondleiding op zijn laptop. BYD is een zeer groot bedrijf, de accu’s zijn van een speciaal soort, waardoor zij minder hoog zijn en langer meegaan, de zgn. Blade Battery. BYD is al meer dan 27 jaar een pionier in de internationale batterijindustrie.

Onze nieuwste ultra-veilige Blade Battery heeft een reeks van rigoureuze tests ondergaan, onder de meest extreme omstandigheden. Daardoor kunnen we met zekerheid zeggen dat het een van ’s werelds veiligste batterijen is (info van de fabrikant). Kijk, dat is nog eens een binnenkomer.

Binnenruimte

Alles is heel apart, maar wel verrassend leuk. Het grote scherm in het midden is op de foto staand te zien. Maar, met een simpele handeling, draait hij in een liggend scherm. Geweldig! Dan een stuur waar gewoon knoppen op zitten. De vakken in de deuren zijn voorzien van rode elastieken om spullen vast te houden. Een bijzonder leuke en speelse vondst. Om de deur te openen, is het belangrijk waar de speakers zitten. Erboven een zeer aparte draaiknop. Ook hier weer een super idee. Voor de bestuurder een kleiner scherm, met voldoende informatie. Dan terug naar het midden. Onder het scherm zitten luchtuitlaten. Ook weer in een te gekke uitvoering. Dan een plek om je telefoon op te laden. De versnellingspook, tja ik zit in een vliegtuig. Ja, kleindochter, ik ga weer stuk! Superbe! De start/stopknop zit er pal achter. De flesjes water staan daar weer achter en staan stevig. By the way, Fons dacht Android telefoon niet meteen zou koppelen, dat doet hij wel! De ruimte voorin is voldoende, achterin gaat het. De kofferbak is groot genoeg voor al onze spullen.

Rijden

Als je de BYD ziet, is het een auto die je niet meteen als een elektrische zou zien. Misschien raar, maar hij ziet eruit als een reguliere auto. En zo rijdt hij ook. Een goed rijdende auto, prima uitzicht en een hogere zit. Een heel mooi schuifdak en wat heel uniek is, als wij de auto verlaten sluit het dak automatisch.

Conclusie

Na een aantal andere Chinese auto’s, is dit zeker een favoriete. Hij is te koop vanaf € 38.990, — Onze uitvoering is ervan € 40.990, –

Voor de liefhebbers

Van de importeur, hier nog wat extra info:

Design uitvoering heeft méér ten opzichte van Comfort

Elektrische bedienbare achterklep
Nano-technologie voor zuivering interieurlucht
15,6-inch draaibaar touch screen (Comfort heeft 12,8-inch draaibaar touchscreen)
3,3 kW vehicle to load aansluiting om het accupakket te gebruiken om andere apparaten van stroom te voorzien of op te laden (je e-bike opladen bijvoorbeeld)
Prijsverschil € 2.000, –

De nieuwe BYD ATTO 3 – een BEV midden in het populaire C-SUV segment

Volledig elektrische BYD ATTO 3 wordt gelanceerd op de Paris Auto Show en brengt baanbrekende technologie naar het C-SUV-segment
Twee luxe uitrustingsniveaus – ‘Comfort’ en topuitvoering ‘Design’
BYD ATTO 3 is de eerste auto in de Europese line-up van BYD die gebruik maakt van het ultramoderne e-Platform 3.0
Zeer efficiënte BYD Blade Battery van 60,48 kWh (netto) met een bereik van 420 km (WLTP gecombineerd) en DC-opladen (30-80%) in circa 29 minuten
BYD Blade Battery is ontwikkeld op basis van LithiumIJzerFosfaat (LPF) en bevat geen nikkel en kobalt.
Zeer rijke standaarduitrusting en veiligheids- en assistentiesystemen
Vijf sterren-score in Euro NCAP veiligheidstest
Prijzen van BYD ATTO 3 starten vanaf €38.990 / €539 per maand* in Private Lease voor BYD ATTO 3 Comfort

Cultuur combineren met moderne levensstijl
Onder leiding van Wolfgang Egger, BYD’s Design Director, is de BYD ATTO 3 perfect geproportioneerd. Het kenmerkende hellende silhouet van de BYD ATTO 3 draagt bij aan de aerodynamische efficiëntie: de auto heeft een luchtweerstandscoëfficiënt van slechts 0,29Cd.

Het ontwerp is een samensmelting van de Chinese cultuur en moderne Europese smaak. Het is de volgende evolutie van de BYD Dragon Face-ontwerptaal, die is geïnspireerd op duizenden jaren Chinese cultuur. De BYD ATTO 3 heeft scherpe lijnen en verschillende designelementen in de neus van de auto die zijn geïnspireerd op oude draken. Zo symboliseren de LED-koplampen en de horizontaal geborstelde grille die de ogen en snor van deze mythische wezens.

“Het BYD-ontwerp is expressief en emotioneel, maar ook clean en relevant”, zegt BYD Global Designer Wolfgang Egger. “Bij het ontwerpen van BYD ATTO 3 wilden we een heel fris, ruim en jeugdig gevoel creëren om jonge mensen en gezinnen aan te trekken. We lieten ons inspireren door de Chinese draak, vandaar de naam Dragon Face Design. Zijn kenmerkende snor, de huid en de drakenogen zijn allemaal elementen die worden uitgebeeld in de BYD ATTO 3”.

Met een lengte van 4.455 mm, een breedte van 2.050 mm (met uitgeklapte buitenspiegels) en een wielbasis van 2.720 mm is de BYD ATTO 3 geoptimaliseerd voor ruimte en comfort. Via keyless entry stap je in een ruime cabine vol innovatieve en intelligente digitale technologie. Het unieke interieur is voorzien designaccenten die op de sportschool zijn geïnspireerd, zo is de inspiratie voor de deurgrepen gevonden in een halterstang en lijkt de versnellingshendel op een zogenoemde kettlebell, een trainingsgewicht.

Ergonomisch ontworpen sportstoelen
In het interieur is plaats voor 5 inzittenden, met standaard veganistisch leer voor de bekleding voor de stoelen en hoofdsteunen. De ergonomisch ontworpen verwarmde sportstoelen zijn zesvoudig elektrisch verstelbaar voor de bestuurder en viervoudig elektrisch verstelbaar voor de voorpassagier. De achterbank biedt royale beenruimte voor passagiers, met dank aan het e-Platform 3.0. De achterbank kan 60:40 worden gesplitst, waardoor de bagageruimte van 440 liter kan worden uitgebreid tot 1.138 liter wanneer beide delen worden neergeklapt.

Naast het multifunctionele stuurwiel – ook bekleed met veganistisch leer – is er een 5 inch groot LCD-instrumentenpaneel en een middenconsole van geborsteld metaal. De centrale armsteun, geïnspireerd op een loopband, biedt opbergruimte en een draadloos oplaadstation voor smartphones. Een standaard panoramisch glazen schuifdak met zonnescherm maakt het interieur licht en luchtig. Veelkleurige sfeerverlichting zorgt voor de perfecte sfeer en reageert zelfs op het muzikale ritme om het interieur nog meer tot leven te laten komen.

Voortbordurend op het sportthema in het interieur is BYD ATTO 3 verkrijgbaar in vier levendige metallic-kleuren: Surf Blue, Boulder Grey, Ski White, Parcour Red.

Next Level ultraveilige, ultra-efficiënte EV-technologie
De BYD ATTO 3 profiteert van de baanbrekende Blade Battery die een revolutie teweegbrengt op het gebied van veiligheid, duurzaamheid en prestaties in de EV-industrie. De Blade Battery is bestand tegen de zware Nail Penetration Test VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=CSGESKhtZD0, die wordt beschouwd als de ‘Mount Everest’ van batterijveiligheidstests. De kobaltvrije Blade Battery gebruikt lithium-ijzerfosfaat (LFP) als kathodemateriaal, dat een veel hoger veiligheidsniveau biedt dan conventionele lithium-ion-batterijen. LFP heeft een uitstekende thermische stabiliteit. De Blade Battery is weliswaar ultraveilig en duurzaam, maar levert compromisloze prestaties, een hoge vermogensdichtheid en een zeer laag energieverbruik. De BYD ATTO 3 is de eerste SUV die gebaseerd is op BYD’s intelligente e-Platform 3.0, waarin ultieme systeemefficiëntie en geïntegreerde voertuigintelligentie samenkomen. BYD’s 8-in-1 elektrische aandrijflijn integreert de Vehicle Control Unit; het Battery Management System; de Power Distribution Unit; de Drive Motor; de Motor Controller; Transmission; DC-DC en de On-Board Charger. Deze diepe integratie levert een systeemefficiëntie van 89% op.

Warmtepomp
De BYD ATTO 3 is standaard voorzien van een geïntegreerde warmtepomp met hoog rendement, het eerste directe koel- en verwarmingssysteem in de branche voor de batterij, waardoor het thermische rendement in de winter tot 20% stijgt. Het innovatieve systeem maakt gebruik van de restwarmte van de omgeving, de aandrijflijn, het passagierscompartiment en zelfs de batterijen en werkt bij een breed temperatuurbereik. Intelligent thermisch beheer voor extreme weersomstandigheden zorgt voor een uitstekend rijbereik bij lage temperaturen.

Het e-Platform 3.0, exclusief ontwikkeld voor volledig elektrische voertuigen, is toonaangevend voor de volgende generatie intelligente elektrische mobiliteit. Verbeterde intelligente ervaringen zorgen voor een snellere reactietijd en verbeterde veiligheid in extreme omstandigheden.

Gecombineerd levert de geïntegreerde technologie optimale prestaties en een betere rijervaring. Met de 60,48 kWh Blade Battery in combinatie met de synchrone permanentmagneetmotor kan de BYD ATTO 3 in slechts 7,3 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren. Het koppel van 310 Nm en de 150 kW/204 pk sterke motor zorgen voor naadloze prestaties. De topsnelheid van de BYD ATTO 3 bedraagt 160 km/u. Er zijn vier rijmodi: Economy Mode, Normal Mode, Sport Mode en Snow Mode: allemaal in te stellen

De BYD ATTO 3 heeft een elektrisch rijbereik van 420 kilometer (WLTP gemengde cyclus) en 565 kilometer stadsbereik met een energieverbruik van slechts 15,6 kW/100 km (WLTP). Laadvermogen is 11 kW AC 3-fase. De prestaties zijn ook hoog als het gaat om opladen. Met een 88 kW DC-oplader kan de batterij in circa 29 minuten van 30% tot 80% worden bijgeladen. De BYD ATTO 3 is als ‘Design’ ook uitgerust met Vehicle to Load (VtL), zodat externe apparaten eenvoudig kunnen worden opgeladen door de auto-accu.

Standaard veiligheidstechnologie
Slimme connectiviteit en toonaangevend infotainment zijn andere belangrijke elementen van de BYD ATTO 3. Standaard uitgerust met DiLink 4.0 (4G) intelligent verbindingssysteem, beschikt de auto Over The Air (OTA)-updates. GPS-navigatie is ook standaard. Een bijzonder element in de BYD ATTO 3 is het unieke 15,6 inch draaibare touchscreen (12,8 inch in de BYD ATTO 3 Comfort) met spraakherkenning. Het systeem biedt volop geïntegreerde apps. Het Dirac Performance-audiosysteem met acht luidsprekers biedt geluid van topkwaliteit. Draadloos opladen van smartphones is een andere handige functie van de auto.

Veiligheidsvoorzieningen en rijhulpsystemen
De BYD ATTO 3 is standaard uitgerust met een overvloed aan veiligheidsvoorzieningen en geavanceerde rijhulpsystemen. Alle modellen zijn uitgerust met Front Collision Warning, Autonomous Emergency Braking, Rear Collision Warning, Rear Cross Traffic Alert en Rear Cross Traffic Brake, Lane Keep Assistance, Lane Change Assist en Emergency Lane Keep. Verdere rijhulpmiddelen zijn onder meer Blind Spot Detection System, Traction Control, Hill Decent Control, Automatic Vehicle Hold, Intelligent Speed Limit Information en Intelligent Speed Limit Control. De Adaptive Intelligent Cruise Control (Stop&Go) draagt bij aan het comfort van de auto en de panoramische camera biedt de bestuurder 360 graden zicht, ideaal bij manoeuvreren van het voertuig.

Geavanceerde verlichtingstechnologie zorgt voor een bredere lichtbundel om het zicht bij nachtelijke ritten te verbeteren, met standaard grootlichtassistent en Follow Me Home-verlichting.

Garantie
Accu: 8 jaar of 200.000 km, SOH 70%.
Motor/elektrische bediening: 8 jaar of 150.000 km.
Carrosserie (anticorrosie perforatie): 12 jaar.
Volledige voertuiggarantie: 6 jaar of 150.000 km

Populaire artikelen

NIO EL 7
Introductie Oeps, oeps oeps, ik ben zwaar verliefd. En ik niet alleen,..
Range Rover Sport PHEV
Tja, wat zal ik hierover schrijven? Een dijk van een auto, alles..
Subaru Solterra EV
Introductie De eerste volledig elektrische Subaru. Uiteraard met 4 wiel aandrijving. Ik..